Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK wypowiadają Strabag umowę ma modernizację linii kolejowej Rabka Zaryte – Mszana Dolna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK wypowiadają Strabag umowę ma modernizację linii kolejowej Rabka Zaryte – Mszana Dolna
Wiz. PKP PLKStacja Rabka Zaryte
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wypowiedziały umowę firmie Strabag Sp. z o.o. na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. To projekt bezpośrednio związany z budową trasy Podłęże – Piekiełko. Wykonawca nie zgadza się z uzasadnieniem zarządcy i analizuje otrzymane dokumenty.

Wczoraj (20 sierpinia) PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o rozwiązaniu umowy z firmą Strabag, która odpowiadała za modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna.

Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zakładającego także budowę nowej linii Podłęże – Piekiełko. PKP PLK, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, zakłada także budowę 58 km nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną, co znacznie skróci czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.

Kontrakt ze Strabagiem na realizację prac na linii nr 104 PKP PLK podpisała w październiku zeszłego roku. Jest to umowa o wartości 430 mln zł netto. W połowie zeszłego roku przedstawiony został harmonogram

PKP PLK „Rażące naruszenie harmonogramu”

– Pomimo licznych monitów i wezwań Zamawiającego oraz Inżyniera Projektu do realizacji robót zgodnie z przekazaną do realizacji dokumentacją projektową, firma Strabag nie wykonywała zasadniczych prac w myśl założeń umowy. Niewłaściwa realizacja robót poskutkowała rażącym naruszeniem harmonogramu oraz zagrożeniem terminowej realizacji całego Projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz” finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy – poinformowała PKP PLK. To cześć trasy Podłęże – Piekiełko.

Zarządca infrastruktury zdecydował, że w takiej sytuacji „działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie”, konieczne jest podjęcie decyzji o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych firmą Strabag Sp. z o.o.

PKP PLK zapowiadają, że podejmą wszelkie kroki mające na celu jak najszybsze wyłonienie nowego wykonawcy, który będzie w stanie kontynuować rozpoczęte prace zgodnie z założeniami i zakończyć inwestycję w możliwie najkrótszym czasie. – Priorytetem spółki PLK S.A. pozostaje terminowa realizacja projektu, która ma na celu poprawę jakości podróży oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej nr 104 – zaznacza PKP PLK oraz informuje, że o dalszych krokach oraz nowym harmonogramie prac będziemy informować na bieżąco.

Strabag nie zgadza się z uzasadnieniem

 – STRABAG Sp. z o.o. nie zgadza się z uzasadnieniem odstąpienia od umowy na budowę linii nr 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna, które otrzymał od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – mówi Maciej Tomaszewski, rzecznik prasowy Strabag. – Obecnie analizujemy otrzymane odstąpienie pod kątem prawnym oraz zgodności ze stanem faktycznym – dodaje przedstawiciel przedsiębiorstwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie

Kasper Fiszer 18 sierpnia 2024

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

Zobacz również:

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024

PLK dopuszcza nowy sposób zabezpieczania sieci trakcyjnej przed lodem

Innowacje

PLK: Jeszcze nie zamknęliśmy przejazdu w Ołtarzewie

Infrastruktura

PLK: Jeszcze nie zamknęliśmy przejazdu w Ołtarzewie

Michał Szymajda 08 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie

Infrastruktura

Trwają remonty infrastruktury granicznej na Lubelszczyźnie

Kasper Fiszer 18 sierpnia 2024

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

PLK chcą zelektryfikować linie 102 i 108 na Ukrainę

Infrastruktura

Zobacz również:

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Prawo i polityka

IGTL: Zmiany w kolejowym KPO testem wiarygodności resortu i PKP PLK

Łukasz Malinowski 14 sierpnia 2024

PLK dopuszcza nowy sposób zabezpieczania sieci trakcyjnej przed lodem

Innowacje

PLK: Jeszcze nie zamknęliśmy przejazdu w Ołtarzewie

Infrastruktura

PLK: Jeszcze nie zamknęliśmy przejazdu w Ołtarzewie

Michał Szymajda 08 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5